Co čeká firmy s generací alfa?

Generace alfa narozená po roce 2010 bude pomalu vstupovat na pracovní trh. Její nejvýstižnější charakteristikou je to, že jsou již od kolébky zvyklí využívat technologie. Jejich označení bývá screenagers. Podle dostupných studií jsou kreativní a zvídaví, ale také netrpěliví, vznětliví a sebestřední. Chybí jim loajalita, ohleduplnost, otevřenost a odpovědnost. Někdy však postrádají vnímání rozdílu mezi skutečným a digitálním. Mohou žít dva oddělené životy.

Budoucí zaměstnavatelé se budou muset zaměřit na rozvoj osobní komunikace a spolupráce a také na rozvoj kritického myšlení a hlubší analýzu informací. Budou nároční na pracovní vybavení, které bude muset splňovat bezpečností a environmentální parametry a být ve vysoké kvalitě. To je způsobeno dobrou ekonomickou situací rodičů, kteří jim ve velké většině dopřávají velmi kvalitní vybavení. Alfy se nespokojí s nízkou kvalitou a umí se ozvat.

Někdy se v zahraničních článcích objevuje výraz screamagers, tedy křiklouni. Mnoho z toho platí i pro generaci Z. Tyto dvě generace si budou podobné. Jen u alfy bude ještě větší důraz na technologie, jejich kvalitu a výkonnost. Tím, že je Alfa nazývána také pojmem "přepínači", mohou její představitelé v případě nespokojenosti měnit zaměstnavatele ještě  rychleji než "Zetka".

Autorka článku: Ing. Kateřina Legnerová Ph.D., MBA, Ninja lektorka pro oblast Personalistika

Vybrané kurzy lektorky:

  • Mezigenerační spolupráce

  • Nově personalistou

  • Diagnostické metody vhodné pro výběr zaměstnanců

  • Umění adaptace a stabilizace zaměstnanců

Máte zájem o naše firemní kurzy tvořené na míru? Dáme kávu - s nadšením školíme po celé ČR od Chebu až po Ostravu. 

Dokážeme přizpůsobit obsah kurzů dle cílové skupiny - umíme propojit školení a e-learning do fungujícího celku, který funguje v praxi

Volejte Daniela na mobil: 724 689 159 a nebo mu napište na e-mail: daniel.prokes@skillninja.cz